A kiválasztási projektek során fontosnak tartjuk a folyamatos jelölt kommunikációt, nemcsak a megbÃzóinkkal való aktÃv kapcsolattartást.
Nagyon sok esetben volt rá példa, hogy egy-egy apró információ hiány vagy félreértés miatt majdnem meghiúsult egy jó közös együttműködést, munkaszerződés kötés, mert az egyik fél nem kommunikált egyértelműen valamilyen körülményről.
Egyrészt ezért is tartjuk folyamatosan a kapcsolatot mindkét oldallal, hogy még idÅ‘ben tudjunk segÃteni, idÅ‘ben tudjunk közbelépni. Az interjúkat követÅ‘en nem mindig van arra lehetÅ‘ség, hogy minden kérdésre választ kapjunk, néha nem is jut eszünkbe a feleknek, hogy mi az ami még nagyon fontos lehet a döntés meghozatalának érdekében.
Volt olyan például, hogy egy interjú után a pályázó úgy érezte, hogy nem szerepelt sikeresen az interjún, és ezért már lemondott a pozÃcióról. Mivel mi is általában ott vagyunk ezeken az online/vagy személyes interjúkon, látjuk a folyamatát az egyeztetéseknek, és természetesen pontosan ismerjük a munkáltató oldalát, igényeit.Â
Nagyon sok esetben tudtuk átfordÃtani ezeket a helyzeteket, amikor a jelöltet támogattuk, visszajelzést adtunk a teljesÃtményérÅ‘l, és emiatt várta meg a következÅ‘ fordulót, és nem a másik állás ajánlatot fogadta el. Egy külsÅ‘ szem mindig nagy segÃtség, de ugyanúgy fontosnak tartjuk a kellÅ‘ felkészülést is ezekben a helyzetekben. Ma már mindkét félnek érdemes idÅ‘t szánnia az interjúk elÅ‘tt arra, hogy átgondoltabban, tudatosabban szerezzen be információkat a megbeszélések elÅ‘tt. Szerencsére az a tapasztalatunk, hogy a nagyvállalati környezetben dolgozók számára ez sokszor már automatikus, nagyobb az odafigyelés, hiszen a fÅ‘ cél ma már a minÅ‘ségi kiválasztás irányába halad.
De ugyanez tapasztalható jelölt oldalon is, hogy fontos szempont lett, az átgondoltabb munkahely választás, és az a szempont is, hogy milyen vállalati környezetbe, kultúrába érkezik az új munkatárs. Hosszú évek óta foglalkoznak ezzel a HRs kollégák, milyen eszközökkel tudják megtartani a kulcsembereiket. Azok a cégek, akik erre szánnak idÅ‘t, energiát, és folyamatosan kutatják az új megoldásokat ezzel kapcsolatosan, elÅ‘nyt szereznek.Â
Visszatérve az eredeti kiinduláshoz, hogy miért fontos a kommunikáció támogatása tanácsadói oldalról? Biztonságot nyújt a jelöltnek, támogatást a munkáltatónak. Kényesebb, érzékenyebb kérdéskörökben is jobb ha a harmadik fél jár el, és tájékozódik. Jobban megérteni például a pályázó motivációját, vagy a váltásainak hátterét, eredetét. De a másik oldalnak is nagyon hasznos, amikor egy válság helyzetben kell új kollégát behozni egy adott szakmai területre. Még jobban és még több információval megtámogatni ezeket a helyzetek, ez kulcskérdés is lehet.
Érdemes tehát foglalkozni ezzel a témakörrel, a jó kérdések, az alapos információ beszerzés, és a támogató - együttműködő kommunikáció hangsúlya.