top of page

Miért fontos a folyamatos kommunikáció a jelölt és az új kollégát kereső cég között?

Updated: Jan 6



A kiválasztási projektek során fontosnak tartjuk a folyamatos jelölt kommunikációt, nemcsak a megbízóinkkal való aktív kapcsolattartást.

Nagyon sok esetben volt rá példa, hogy egy-egy apró információ hiány vagy félreértés miatt majdnem meghiúsult egy jó közös együttműködést,  munkaszerződés kötés, mert az egyik fél nem kommunikált egyértelműen valamilyen körülményről.


Egyrészt ezért is tartjuk folyamatosan a kapcsolatot mindkét oldallal, hogy még időben tudjunk segíteni, időben tudjunk közbelépni. Az interjúkat követően nem mindig van arra lehetőség, hogy minden kérdésre választ kapjunk, néha nem is jut eszünkbe a feleknek, hogy mi az ami még nagyon fontos lehet a döntés meghozatalának érdekében.

Volt olyan például, hogy egy interjú után a pályázó úgy érezte, hogy nem szerepelt sikeresen az interjún, és ezért már lemondott a pozícióról. Mivel mi is általában ott vagyunk ezeken az online/vagy személyes interjúkon, látjuk a folyamatát az egyeztetéseknek, és természetesen pontosan ismerjük a munkáltató oldalát, igényeit. 


Nagyon sok esetben tudtuk átfordítani ezeket a helyzeteket, amikor a jelöltet támogattuk, visszajelzést adtunk a teljesítményéről, és emiatt várta meg a következő fordulót, és nem a másik állás ajánlatot fogadta el. Egy külső szem mindig nagy segítség, de ugyanúgy fontosnak tartjuk a kellő felkészülést is ezekben a helyzetekben. Ma már mindkét félnek érdemes időt szánnia az interjúk előtt arra, hogy átgondoltabban, tudatosabban szerezzen be információkat a megbeszélések előtt. Szerencsére az a tapasztalatunk, hogy a nagyvállalati környezetben dolgozók számára ez sokszor már automatikus, nagyobb az odafigyelés, hiszen a fő cél ma már a minőségi kiválasztás irányába halad.


De ugyanez tapasztalható jelölt oldalon is, hogy fontos szempont lett, az átgondoltabb munkahely választás, és az a szempont is, hogy milyen vállalati környezetbe, kultúrába érkezik az új munkatárs. Hosszú évek óta foglalkoznak ezzel a HRs kollégák, milyen eszközökkel tudják megtartani a kulcsembereiket. Azok a cégek, akik erre szánnak időt, energiát, és folyamatosan kutatják az új megoldásokat ezzel kapcsolatosan, előnyt szereznek. 


Visszatérve az eredeti kiinduláshoz, hogy miért fontos a kommunikáció támogatása tanácsadói oldalról? Biztonságot nyújt a jelöltnek, támogatást a munkáltatónak. Kényesebb, érzékenyebb kérdéskörökben is jobb ha a harmadik fél jár el, és tájékozódik. Jobban megérteni például a pályázó motivációját, vagy a váltásainak hátterét, eredetét. De a másik oldalnak is nagyon hasznos, amikor egy válság helyzetben kell új kollégát behozni egy adott szakmai területre. Még jobban és még több információval megtámogatni ezeket a helyzetek, ez kulcskérdés is lehet.


Érdemes tehát foglalkozni ezzel a témakörrel, a jó kérdések, az alapos információ beszerzés, és a támogató - együttműködő kommunikáció hangsúlya.

94 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page