top of page

Teljesítményértékelés

Updated: Jan 5



A teljesítményértékelésnek stratégiai szerepe van a szervezet életében, ennek a folyamatnak a segítségével kapnak visszajelzést az alkalmazottjaik teljesítményéről. A teljesítményértékelés során a vállalat pontos képet kap arról, hogy a munkavállaló milyen színvonalon látja el az általa betöltött munkakört. A teljesítményértékelő rendszer vonatkozik egyéni, csoportos és szervezeti teljesítmény mérésére, értékelésére és tervezésére vonatkozó emberi erőforrás politikát, módszertani eszközöket és technikákat.


A teljesítményértékelés az alábbiakban segíti a munkavállalót:

1. Kielégíti a fiziológiai szükségleteket (bérezés biztosítása, bérezés szintje),

2. biztonsági szükségletek kielégítése (a munkavállaló visszajelzést kap arról, hogy

hosszútávon számítanak-e a munkájára),

3. kapcsolati szükségletek kielégítése, csoporttal való azonosulás igénye (felméri, hogy a dolgozó mennyire része a csoportnak),

4. az elismerés szükségletének kielégítése (visszajelzés az erőfeszítéseiről),

5. önmegvalósítási szükségletek (fejlődési lehetőségek feltérképezése, potenciák

kiaknázása).


Közvetett formában több szervezeti tényező is hat a teljesítményértékelő rendszer

működésére. Ilyen például a szervezeti tevékenység jellege (meghatározza, hogy milyen

mértékben kényszerül a szervezet arra, hogy részt vegyen a piaci versenyben), a szervezet

életciklusa (adott életciklusban mi a szervezet célja), illetve a szervezeti kultúra

(teljesítményértékelő rendszer bevezetésének körülményei, célja). Közvetett formában pedig a következő tényezők határozzák meg a teljesítményértékelő rendszer sikerességét: a teljesítményértékelő rendszer céljai és a teljesítményértékelő eszköz jellemzői.

78 views0 comments

Comments


bottom of page